Pálava (výběr z hroznů) 2018 očima 3. A a 3. B

Den 1.
3. A – V úterý 15. května 2018 jsme se s batohy, úsměvem a pracovními sešity sešli na opavském východním nádraží. Když jsme zkontrolovali, že nám nic a nikdo nechybí, nastoupili jsme do prvního z mnoha dopravních prostředků, které nás během pár hodin dostaly až do Mikulova. Ten se stal naším útočištěm na následující čtyři dny. Dotáhnout batohy na ubytování nebyl až tak zásadní problém. Byly celkem lehké, mysleli jsme si totiž, že počasí bude spolupracovat s našimi tílky a kraťasy. Chyba. Pršet začalo už při první aktivitě – prohlídce Mikulova. Krásy tohoto města jsme tedy obdivovali skrze mezery mezi deštníky a pláštěnkami. Poté jsme se vydali do jeskyní Na Turoldu. Provedla nás velmi milá paní, viděli jsme spoustu krásných krápníkových útvarů a také netopýry, kteří útočili na všechny, kdo nemají seminář z biologie. Všichni ale naštěstí přežili, a tak jsme se zmoklí a uchození mohli vrátit na pokoje a usnout už před večerkou.
3. B – Exkurze byla velmi náročná od samotného začátku. Na nádraží jsme měli sraz už v šest hodin ráno a čekala nás cesta třemi vlaky a autobusem. Po ubytování následovala historická rallye po Mikulově, která začala, jak nejlépe mohla – volnem na oběd. Protože nám počasí velmi přálo, měli jsme možnost vidět mikulovské památky, zámek, synagogu a hrobku Dietrichsteinů tak, jako ještě žádná třída před námi, hezky v dešti a teplotě asi patnáct stupňů. Před rozmary počasí nás schovala jeskyně Na Turoldu, poblíž které byl i geopark.

Den 2.
3. A – Náplní druhé dne naší „Pálavy“ byl výlet na zámek Lednice a exkurze do vinařství Valtice. Vyšlo nám nejhezčí počasí ze všech čtyř dnů, všechny ostatní dny více nebo méně lilo, přestože nám bylo řečeno, že na Pálavě je krásně. Po prohlídce nádherného zámku jsme prošli rozlehlé anglické a francouzské zahrady s přednáškou paní učitelky Hoňkové, která o přírodě ví snad úplně všechno, a posbírali jsme v rámci biologie pár tesaříků, kteří sice byli mrtví, ale odmítali si to připustit. Ve vinařství Valtice nás provedl naprosto úžasný pán sdělující všechno ve větách o maximálně třech slovech. Exkurzi jsme zapili vodou, jelikož šlo o školní akci, ale nám to nevadí. Jsme abstinenti.
3. B – Minaret a maurská vodárna. Ne, neletěli jsme na den do Turecka, navštívili jsme Lednici. Prošli se parkem od zámku až k minaretu a pozorovali přitom místní ptactvo a také dřeviny. Vyšli jsme nahoru na minaret a prohlédli si celý areál i shora. Následovala prohlídka zámku s výkladem. Paní, která nás provázela, byla velmi dobrá a dokázala nám zodpovědět jakýkoliv dotaz. Říkala, že obvykle neprovází, ale pracuje v archivu, takže jsme měli opravdu štěstí. Aby byl celý Lednicko-valtický areál kompletní, přesunuli jsme se ještě do Valtic. Tam jsme se dozvěděli něco o historii a výrobě vína a také jeho dělení.

Den 3.
3. A – Ve čtvrtek nám počasí ukázalo, co je v jeho silách. Už od rána lilo jako z konve. Ač se říká, že v takovém počasí by ani psa nevyhnal, my jsme se vydali vstříc důležitému rozhodnutí, které leželo v rukou tamního dopravního podniku. Paní učitelka Dümlerová totiž (naštěstí) nestihla včas objednat autobus, co by nás dopravil na místa, která jsme měli ten den navštívit, a tak nikdo nevěděl, jestli nám ho vůbec poskytnou. Za prudkého deště jsme čekali na autobusové zastávce, zda dojede pouze linkový autobus, který jezdí pravidelně, nebo i pro nás objednaný. Snad všem se ulevilo, že pro nás žádný speciální bus nepřipravili, tak jsme nemuseli jejich služby využívat a mohli jsme se pokojně vrátit zpátky na ubytování. Ale co by to bylo za naučnou školní exkurzi, kdybychom celý den jen lenošili? Naším čtvrtečním úkolem se stalo vytváření miniprojektů na dané téma týkající se Pálavy. Rozdělili jsme se do skupin a pracovali jsme. Odpoledne se všichni sešli a navzájem si daná témata odprezentovali. Deštivý den jsme zakončili bowlingem a sledováním hokeje.
3. B – Na tento den byla naplánována túra v oblasti Děviček a na Nové mlýny, ale jak říká Murphyho zákon, když se něco může pokazit, tak se to pokazí. V našem případě to bylo opět počasí. Naštěstí nás zachránil místní dopravní podnik, který si nevzal prosbu paní Dümlerové k srdci a vyslal pouze jeden linkový autobus, takže se výlet nekonal. Jako náhradní program jsme ve skupinkách zpracovali krátké výstupy na zadaná témata, které jsme pak před všemi prezentovali. Někteří zvolili kreativní způsob, jiní zase spíše formálnější. Taky jsme přeměřili své síly při bowlingu a užili si atmosféru při společném sledování hokeje.

Den 4.
3. A – V pátek ráno jsme si přivstali, abychom si stihli dobalit kufry a uklidit pokoje. Po snídani nás čekala procházka po židovských památkách v Mikulově. Jako první jsme zavítali do synagogy, kde nám milý pán v několika minutách shrnul historii židovství v této oblasti. Poté jsme měli možnost prohlédnout si výstavu o rabi Löwovi. Odsud jsme se přesunuli na židovský hřbitov, kde jsme se dozvěděli další informace týkající se tradic. To nejhezčí nás však čekalo po odchodu ze hřbitova. Byl to výstup na Svatý kopeček. Cesta nahoru nás trochu zmohla, ale ten výhled na celé město byl k nezaplacení. Na vrcholku proběhla poslední přednáška o fauně a flóře zdejší krajiny a pak už nás čekala jen cesta domů. Zašli jsme si na oběd, na ubytovnu pro batohy a šli na vlak. Díky skvěle prožitým dnům jsme si měli o čem povídat a cesta utekla rychle. I když nám počasí občas nepřálo, byl to skvělý a vydařený výlet.
3. B – Poslední den pobytu jsme zažili to nejlepší počasí, ať vidíme, o co jsme předchozí dny přišli. Vyšli jsme na Svatý kopeček k božímu hrobu a pak následovala návštěva synagogy s výkladem. Společný program končil procházkou po židovském hřbitově. Po obědě jsme si posbírali svá zavazadla a následovala cesta zpátky domů.

3. A – Amálie Kořistková, Amálie Winklerová, Jan Mikulík a Kristýna Pecníková
3. B – Anežka Bindrová, Vendula Píšalová

18_05_15 Pálava 2018

Kategorie: Biologie, Dějepis, Environmentální výchova, Zeměpis

Tento web používá cookies k rychlejšímu načítání obsahu a pro počitadlo návštěvnosti. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.