Psychologii se učíme i jinak

V prosinci nás navštívili žáci ze základní školy Montessori a strávili s námi dvě hodiny. Připravili si pro nás prezentace, ve kterých nám vysvětlovali celý princip Montessori pedagogiky a jak vypadá vyučování na jejich škole. Zapojili jsme je do našeho vyučování a zkusili jsme si spolupráci s dětmi. Jejich návštěva vzbudila kladné reakce a rádi bychom je viděli v našich hodinách zase.

 

„Ty děti byly super. Bylo fajn zase poznat jiné školní prostředí a vyzkoušet si, jak dokážeme s dětmi pracovat, pokud vůbec.“

 

Žáci 1. C

Dne 4. 1. 2018 navštívila naše třída Základní školu Nový svět, která pracuje s principy Montessori pedagogiky. Zdejší paní učitelky nám rády vysvětlily způsoby výuky na škole a žáci ochotně zodpovídali naše zvídavé dotazy. A jaké názory má na návštěvu 1. C?

 

„Velice nás překvapil přístup dětí k práci a způsob, kterým se učí a přemýšlí.“ – Pašková, Vašíčová

„Zjistil jsem, že se dá učit i jinak.“ – Vitásek

„Velice nás zaujalo, že si děti na začátku dne v ,elipse´ mohou vybrat svou práci, kterou chtějí splnit. Za pomoci zajímavých pomůcek.“ – Trnečka, Šindler

„Navštívení školy Montessori pro nás bylo naučné, dozvěděli jsme se o nové technice učení.“

– Grueberová, Falhar

„V Montessori si děti všechno prakticky vyzkoušejí a tím si to lépe zapamatují.“

– Tatýrek, Kubesa

„Děti mají určitá pravidla, která musí dodržovat, ale jinak si samy vybírají práci, kterou musí do nějaké doby splnit. (Mohou si dát uprostřed práce malou přestávku.)“

– Svrček, Vadinský

„Děti jsou velmi komunikativní a na svůj věk zvládají hodně věcí.“ – Burdová

„Děti pracují více samostatně, vnímají informace z učebních pomůcek a nestresují se známkami.“

– Šoltysová, Brodská

„V této škole jsme si uvědomili, že děti v daném věku si učivo dokáží představit fyzickou formou.“

– Prokš, Magerová

„Na děti se zbytečně netlačí, nejsou pod stresem, protože si mohou vybrat vlastní práci.“

– Kudelová, Zdražilová

„Zjistily jsme, že děti z Montessori školy jsou velice samostatné a komunikativní.“

– Urbanská, Prokešová

„Zaujal nás zájem dětí o vzdělání, nevyhýbají se své práci a dobrovolně si vezmou těžší práci jen proto, aby si to lépe procvičily.“ – Kudělová, Rossi

„Působilo to na nás přátelsky, děti vyučování bavilo a věděly, co se po nich chce.“

– Kaštovská, Urbaníková

„Zaujal nás způsob výuky a zajímavé pomůcky. Líbí se nám, že vyučování děti baví a mohou se zaměřit na to, co jim jde, nebo naopak na to, co jim nejde, a věnovat tomu tolik času, kolik potřebují.“ – Daníčková, Tesařová

„Tato škola na mě zapůsobila zvláštním dojmem. Líbí se mi přístup k učivu, že se každý může učit, co chce, a vnímat to pomocí pomůcek. Taky atmosféra je zde klidná a přátelská. Myslím si, že přístup této školy je zajímavý, poučný  a účinný. Pro mě to bylo zajímavé, protože jsme se dozvěděli o nové technice učení, jak funguje Montessori pedagogika, škola a zaujalo mě to. Bylo to zpestření našich hodin ZSV.“  –

Klára Kuličková a Andrea Tesařová, 1. C

Kategorie: Základy společenských věd

Tento web používá cookies k rychlejšímu načítání obsahu a pro počitadlo návštěvnosti. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close