Stužkovací večírek aneb Čtvrťáci jsou oficiálně maturanty

V pátek 24. listopadu 2017 se všichni studenti čtvrtého ročníku sešli v opavském Kulturním domě Na Rybníčku, aby oficiálně vstoupili do stavu maturantského. Slavnostního večera jsme se samozřejmě zúčastnili i my, učitelé, kteří jsme koneckonců čtvrťáky na jejich cestě k maturitní stužce po více než tři roky provázeli.
Jak se již stalo tradicí, úvodní část večírku se nesla v duchu programů jednotlivých tříd. Za sebe mohu prohlásit, že Leoš Mareš (natož Kazma) mi vůbec nechyběl, protože Dan Hartoš a Marek Hujo podali coby průvodci večerem profesionální výkon. Hned na úvod nás pobavili scénkou na motivy soutěže Nejslabší, máte padáka. Snad se letošní maturitní výkony budou podobat více úrovni pana Jiřího než paní Jiřiny. Zároveň doufám, že moderátoři zkoušky dospělosti (známí též pod označením zkoušející) nebudou těmito výkony přivedeni na pokraj infarktu.
Dále nás třída 4. A pozvala na netradiční skupinovou terapii, kde si svá traumata léčily významné osobnosti české historie. Pod dojmem této scénky si dovolím zavěštit: Vidím město středně veliké, kde žáci Slezského gymnázia úspěšně odmaturovali … neboť se v biologii orientovali jako Mendel a v psychologii jako Freud, výdrž měli jako Zátopek, flexibilní byli jako Čáslavská, do učení zapálení jako Hus a navíc pracovali za dva jako Václav/Karel IV.
Třída 4. B pak nabídla exkurz do studentské hlavy. Pro nás učitele to bylo velmi přínosné – konečně víme, na čem jsme! Když student hned neodpoví, není to tím, že nedával pozor. To se jen jeho expertní tým v mozku nemůže dohodnout na odpovědi. Když student místo na učivo myslí na hlouposti, nemůže za to on, ale jeho vrchní mozkový šéf, který nezvládá své podřízené. Když student odevzdá prázdný papír při testu, není to tím, že se neučil, ale tím, že jeho mozkové stenografky nestihly zapsat zadání. Už si nebudeme mezery v žákovských vědomostech vykládat jako osobní útok, zaryté mlčení jako urážlivou nekázeň a vaření z vody jako pohrdání naším předmětem! Konečně, kdo by se nezasnil nad fyzikálním zadáním typu: Jestliže se světlo ve vakuu šíří konstantní rychlostí a průměr světlometů vaší škodovky je 15 centimetrů, jak daleko je od vás nejbližší kamion?
Pak přišla na řadu ještě 4. C se svou přelomovou projekcí s prostorovými prvky. Hranice filmu byly vskutku posunuty. S pomocí speciálních brýlí, které celý program převáděly do formátu 4C, jsme prošli nejzásadnější momenty uplynulých třiceti tří měsíců studia. Osobně hodnotím novátorský přístup velmi kladně. Navštívila jsem před časem Universal Studios v Los Angeles – s Harry Potterem jsem tam lovila zlatonku a prchala před drakem, plivali na mě dinosauři z Jurského parku a vodou mě pokropil žralok s Čelistí. Celá ta hollywoodská technologie se ale může jít schovat, protože mi nedokázala jako součást zážitku nabídnout školní mléko!
Zbytek večera se odbýval standardně. Studenti obdrželi stužky a obdarovali své třídní učitele hodnotnými a praktickými dary. Učitelsko-maturantské příměří bylo stvrzeno společnou večeří a štěstí při výběru otázek pojištěno přípitkem. Kdo chtěl, mohl se vyfotit s oblíbenými spolužáky či učiteli.
Přeji všem pevné nervy a dostatek sil do posledního půlroku příprav. V květnu budu držet palce, pro jistotu všechny čtyři – svoje i Danečkovy.

Mgr. Zdeňka Morcinková

17_11_24 Stužkovací večírek

Kategorie: Aktuality

Tento web používá cookies k rychlejšímu načítání obsahu a pro počitadlo návštěvnosti. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close