Honzíkova cesta aneb Jak Jan Onderka k velkému úspěchu v SOČ přišel

V letošním soutěžním ročníku SOČ se Slezské gymnázium zapojilo s jedinou prací do soutěžního oboru 15 – Teorie kultury, umění a umělecké tvorby. V této kategorii vypracoval student 3.B Jan Onderka práci s názvem Znělky a hlášení na nádraží a v metru. Na tomto místě je třeba připomenout, že Jenda se letos na jaře také úspěšně zúčastnil v Děčíně celorepublikového kola recitační soutěže Čtvrtlístek. To mělo proběhnout ve stejný den jako okresní kolo SOČ v Opavě. Protože Jenda ale nechtěl svou práci hodit do koše, rozhodl se okresního kola SOČ zúčastnit v jiném dubnovém termínu v Ostravě. V ostravském okresním finále se mu podařilo s přehledem zvítězit a postoupit tak do krajského kola, které se mělo uskutečnit 11. května opět v Ostravě. Přijel ale se smíšenými pocity, protože v té době měl být na celoročníkové exkurzi na Pálavě, o kterou nechtěl přijít. Rozhodl se tedy, že i krajské kolo zkusí absolvovat v jiném kraji. Nebylo to vůbec jednoduché, ale podařilo se vše domluvit a vzhledem k termínu krajských kol jsme zvolili kraj jihomoravský. Na gymnáziu Jarošova se ve čtvrtek 11. května 2017 uskutečnilo asi nejnabitější krajské finále SOČ v celé republice. V Honzově kategorii bylo celkem 10 prací, které bojovaly o dvě postupová místa na republiku. Vzhledem k Honzově handicapu v podobě mimobrněnské adresy naší školy bylo zřejmé, že jede bojovat nejlépe o třetí místo a případnou licitaci na republikovou přehlídku. Honza předvedl bezchybný výkon, práce byla veskrze kladně hodnocena a třetí místo v krajském finále získal. V současné době probíhá licitace, držme Honzovi palce, aby se na republikovou přehlídku dostal. Doufám, že aspoň její termín už by mu s ničím nekolidoval… 🙂
Tak (zatím) skončila Honzíkova cesta za možností obhajovat svou vědeckou práci a uspět tak na vědeckém poli.
Mgr. Radim Frič

Kategorie: Aktuality

Tento web používá cookies k rychlejšímu načítání obsahu a pro počitadlo návštěvnosti. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close