Doba sedavá aneb Jak si nevysedět bolest zad

P1190882 Trpíte bolestí zad? Máte ztuhlé svaly nebo vám v pohybu brání bolest krční páteře? Zamysleli jste se někdy nad tím, že příčinou může být právě špatné sezení? Obzory této problematiky nám na Středeční přednášce, která se konala 4. listopadu 2015, rozšířila paní Ing. Martina Fallerová, lektorka moderní cvičební metody pilates. Během svého výkladu nám vysvětlila zásadní dopad špatného sezení na lidské zdraví. Věděli jste například, že polohou v sedu strávíte během dne mnohem více času než spánkem? Je proto nezbytné, abychom svému tělu věnovali větší pozornost.
Základem je vždy sedět na obou sedacích kostech, nohy by neměly být podsazené pod židlí a zpravidla by měl být pod koleny pravý úhel. Aby záda byla napřímená, je důležité posilovat svaly hlubokého stabilizačního systému a dýchat až do bránice. To jsou ty základní věci, které by měl každý vědět. Paní inženýrka také zmínila, jak nás v dnešní sedavé době ovlivňuje používání telefonů. Kvůli pohledům neustále sklopeným na displej si zaděláváme na tzv. „ text neck“ – bolest krční páteře způsobenou nepřirozenou polohou hlavy.
Aby vše nebylo o teorii, mohli jsme si vyzkoušet několik rehabilitačních pomůcek. Bylo vidět, že i po téměř dvouhodinovém výkladu, by se o tomto tématu dalo pokračovat mnohem déle. V závěru přednášky již celý sál zaujímal předpisový sed. Nechceme si přeci přidělávat zbytečné problémy se zdravím.

Lea Cingelová, 4. C

15_11_04 Středeční přednáška Jak správně sedět

Kategorie: Aktuality

Tento web používá cookies k rychlejšímu načítání obsahu a pro počitadlo návštěvnosti. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close