Adaptační kurz 2014 – připomínky

Po návratu žáků 1. ročníku z adaptačního kurzu (1. – 3. září 2014) jsme je požádali, aby doplnili klíčová slova k jeho průběhu. Zde najdete plnou verzi odpovědí:

Moje očekávání

* vždycky mám vysoká očekávání – a kolektiv na adaptačním kurzu je naplnil – třída mezi sebou komunikuje, nikdo nestojí mimo

* čekala jsem seznámení s novými lidmi, žáky i učiteli

* sblížení třídy, začlenění do kolektivu

* neměla jsem velká očekávání, myslela jsem, že se neseznámím – ale to si asi říkali všichni, takže jsem se řídila teorií, že na všem si má člověk najít něco dobrého

* nový super kolektiv a příjemného třídního – obojí se splnilo; bylo opravdu dobré, že jsme se poznali dříve, než jsme zasedli do školních lavic

* málo volného času, abychom se sami navzájem poznali; myslel jsem, že kurz nepřežiju

* více her venku, ale chápu, že to nebylo možné kvůli počasí

* že to bude větší nuda

* hry k uvolnění atmosféry – stalo se

* nastavení určitých pravidel

* vývoj nahodilé skupiny lidí v dobrý třídní kolektiv – stalo se!

* že se zapojí skutečně všichni

* poznání lidí, se kterými budu 4 roky trávit tolik času

* čekal jsem, že to bude trapné, ale nakonec to bylo v pohodě

* že zažiju nějakou legraci – a fakt!

Naučil/a jsem se

* nesoudit knihu podle obalu – to, že je mi člověk na první pohled sympatický, ještě neznamená, že si s ním budu rozumět

* komunikovat s úplně cizími lidmi v úplně cizím prostředí, rychle řešit nečekané situace, vést kolektiv

* překvapilo mě, jak snadné bylo seznámit se

* vycházet se všemi bez ohledu na to, kdo je mi sympatický, a kdo ne = toleranci

* když chci něčeho dosáhnout, musím o to opravdu usilovat; a taky že člověk nemá být ostýchavý, ale musí do jisté míry umět prosadit svůj názor

* rozhodně jsem se zlepšila v komunikaci s lidmi, dokázala jsem se bavit téměř s každým

* vydržet, i když už jsem toho měla dost – vytrvat; tolerovat ostatní a jejich názory

* spolupráce neznámého kolektivu je možná – dokonce je to nejlepší způsob, jak se seznámit

* mluvit slušněji a rychle si obléct košili

* jména svých spolužáků – rychle

* spolupracovat se svou třídou, pomáhat si

* být zticha

* nové způsoby, jak se seznamovat

* hrát karty

* naslouchat a porozumět, vnímat lidi kolem sebe i s jejich názory a připomínkami

* trojstup; slovo trojřad 😀

* přelézat „berlínskou zeď“

* vybudovat silnou skupinu

* nebát se takových akcí

* říct svůj názor

* rozumět pokynům učitelů – třeba paní učitelky Tkáčové

* dělat pevnou pyramidu, překonávat překážky

* samostatnosti

* zbavit se své nechuti zúčastnit se „šokoher“

* dělat věci, které bych sama v životě nedělala

* běhat na běžkách i na trávě

* že seznamování může být lehčí, než se zdá

* hrát Smart-pong

* není důležité vyhrát, ale zúčastnit se s celou třídou, zapojit všechny

* nepřikládat takovou váhu tomu, jak před druhými vypadám, co si o mně myslí

Pomohlo mi

* náhodné rozdělení na pokoje – našla jsem skvělé kamarádky, které bych asi jinak nekontaktovala

* byla jsem na pokoji s bývalou spolužačkou, takže jsme si bez zábran o všem hezky popovídaly

* chatková skupinka, kde byl z každé třídy někdo – z 1. A, 1. B i 1. C

* povzbuzování ze strany mě blízkých osob – jeden se se mnou začal bavit, a hned všechno šlo

* jak ke mně od začátku spolužáci a učitelé přistupovali

* úvodní představování

* noví kamarádi, fajn prostředí a ranní sprcha

* dobrá nálada učitelů

* to, že jsem tak upovídaná

* tabulka čokolády, která mi pomáhala zvládnout nervozitu

* zbavit se stresu ze školy a učení

* naše touha po vítězství

* že většina aktivit byla rozdělena podle tříd, takže jsme měli větší šanci se poznat

* buchty – zahnal jsem hlad i chuť

* nástěnná tabule s rozdělením aktivit

* „dobrý skřítek“ mi pomohl uvažovat o tom, jak se lidé kolem mě cítí, co potřebují a s čím bych mohla pomoci

* dělat si legraci sama ze sebe

* má skvělá třída a přístup učitelů

* vizitky

* že seznamování bylo příjemné

Nejlepší aktivita

* „berlínská zeď“ – i my jsme nakonec zdolali „zeď“, která nás dělila

* jednoznačně pojídání skvělých buchet a zákusků

* skupinové hry, protože se zapojili všichni

* večerní hra – šifrování

* severské hry, u kterých jsme se vážně pobavili!

* házení balónky s vodou pod dohledem paní Weiglhoferové

* válení pneumatiky

* závěrečná týmová soutěž, hledání náramků

* kris kros byl úžasná hra

* spánek

* Slezský má talent – sice jsme měli asi nejhorší vystoupení, ale při nácviku jsme se hodně nasmáli

* lezení po stěně, jídlo

* geocashing pana učitele Mikulíka

* pevnost Boyard

* vymýšlet choreografii na You can catch this a Jednu bílou orchidej – i když jsme se moc neznali, povedlo se nám to

Vynechal/a bych

* asi nic, protože všechno vedlo k tomu, že jsme snadněji vytvořili kolektiv

* např. čočkovou polévku

* asi nic – adaptační kurz mi dal hodně a vše se mi líbilo

* každá aktivita měla své kouzlo, každá nějakým způsobem stmelovala kolektiv – takže nic

* míchání tříd mezi sebou

* pevnost Boyard

* noční hra – hledání podle souřadnic

* tolik volného času

* zapínání košile

* svou nemoc a nutnost odjet z kurzu o den dříve

* ne přímo vynechala, ale posunula bych snídani na později

* hru na skřítky

* řazení do trojstupů a neustálé počítání

* škaredé počasí, déšť a chlad

* malování rukou

* večerku

Doporučuji

* všechno!

* vyzkoušet tvarohovo-kakaovou buchtu – opravdová mňamka!

* být otevřený novým seznámením

* nechat na účastnících, s kým budou sdílet pokoj

* užít si adaptační kurz, jak nejvíc to jde

* adaptační kurz je skvělý způsob, jak všechny poznat, včetně učitelů, kteří nám po celé tři dny připravovali zajímavý a pestrý program

* všem budoucím prvákům – je to ulehčený začátek velké změny v našich životech

* snažit se bavit s každým a nebýt uzavřený

* nebrat si na adapťák světlé oblečení a mít raději náhradní trenky

* původně jsem tam moc nechtěla, teď adapťák všem doporučuji

* neočekávejte luxusní ubytování s tekoucí a teplou vodou

* nemít obavy – na kurzu si každý najde kamarády

* repelent

* jet na adapťák!

* vzít si s sebou hodně jídla

* kurz by mohl být delší – týden?

* zkrátit adapťák

* ještě více her v rámci třídy

* více volného času

* zveřejnit seznam žáků předem, už o prázdninách

* dostat se na SGO, abyste mohli jet na adaptační kurz

* pokračovat v organizování adaptačních kurzů pro další ročníky

* hrát více celoročníkových her, ať se všichni lépe poznají

* být i na adaptačním kurzu sám sebou

* upéct co nejlepší buchtu

* nemám ráda akce, kde se i spí, ale tahle byla super – doporučuji ostatním 😀

* nemít čaj venku na dešti

* aspoň cestou zpátky by si k sobě už mohli sednout spolužáci z jedné třídy

* prodloužit hru s GPS

* jeden večer delší večerku (třeba o půlnoci) – možnost posedět u ohně

* trochu ovoce k obědu nebo večeři

* na cestu za pokladem prváky vzbudit tak ve tři, ať je to větší adrenalin

Kategorie: blog

Tento web používá cookies k rychlejšímu načítání obsahu a pro počitadlo návštěvnosti. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close